lørdag 1. mai 2010

Rydding i garnlageret

Har hatt et lite ryddesjau i garnsekkene mine. De har stått litt dumt lagra så sekkene var overstrødd med støv fra et oppussingsprosjekt. Nå har jeg fått flyttet over alt sammen til de geniale oppbevaringsveskene man kan få kjøpt på IKEA, og alle gamle støvete søplesekker har havna der de hører hjemme: i søpla! Dit forsvant forøvrig noe av garnet mitt også. Fant bl.a. en halv kg sort angoragarn noen mus hadde forsøkt å strikke seg rede av. Veldig lite vellykket forøvrig!

En av veskene ble fyllt opp med Penguin Filé de laine i ymse farger; et entråds ullgarn i veldig ujevn tykkelse som jeg falt for for ca 100 år siden men aldri brukte til noe som helst. Nå har jeg funnet ut at det tover voldsomt, så jeg har laget et sitteunderlag til mini og et par tøfler (selvfølgelig) som ble altfor store til meg men det blir påstått at de er varme. Holder på å strikke en kjempediger genser som også skal toves til forhåpentligvis passe størrelse for meg =)
Garn: Penguin Filé de laine, 1-tråds 100% ull
Pinner: 7 mm
Mengde: 120 (sitteunderlag) + 220 (tøfler) g
Mønster: eget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar