mandag 22. februar 2010

Vil du ikke så skal du #2!

Kanskje det er noe som går? Jeg strikka et par tøfler til Sara samme dagen som jeg sloss med de "gamle" tøflene, og de nye var ikke spesielt samarbeidsvillige de heller. Nå gjetta jeg riktignok vilt på størrelse og strikka etter en mal jeg har brukt til en 5-åring (Sara er ikke 2 engang) men at det skulle være SÅ vanskelig å få ull til å krype kom som et sjokk. Etter et ukjent antall runder i vaskemaskinen uten å nå målet heiv jeg inn et dynetrekk + enormt badehåndkle og vaska det på 60 grader. Da det heller ikke var nok lot jeg tøflene få bli med i tørketrommelen helt til dynetrekk og håndkle var tørre - og ga opp. Tøflene er for store i bredden men har ok lengde, så de kan brukes om ikke annet.
Strikka på pinne #7 i et ukjent lilla garn med ca lik tykkelse som Fritidsgarn fra Sandnes. Fikk litt lite garn så jeg brukte en rest med rødt Fritidsgarn til tåa. Bildene viser tøflene før og etter toving. Er veldig fornøyd med å ha brukt opp HELE nøstet! =D
Fotomodellen min gjør som mamman hennes har sagt og smiler pent til fotografen ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar