søndag 28. februar 2010

Hansken er kastet! ...eller?

Har hatt lyst til å strikke hansker lenge, men av en eller annen grunn har det vært en såpass uoverkommelig oppgave at jeg bare har fått prøvestrikka EN høyrehanske. Den ble altfor stor, men som prøvelapp ga den mersmak! Nå har jeg strikka en ny hanske - også høyre - og tovet den i tillegg. Brukte Tove fra Sandnes som jeg har liggende masse rester av, og pinne #4,5. Nok en gang bomma jeg skikkelig på størrelsen og endte opp med en kjempehanske! (Sara lurte på om det var en ny ullbukse jeg hadde strikka, men det var litt mange bein på den ;))

Som vanlig hadde jeg forestilt meg at hansken kom til å krympe til perfekt størrelse bare jeg holdt den foran vaskemaskinen, men det måtte 3 vaskerunder til. Den siste gangen sammen med håndklevasken på 60 grader! Tok den ut etter en halvtimes tid da, og det viste seg å være nogenlunde passe. (Litt flaks må man ha.) Måtte tøye og strekke ganske kraftig, men fikk den til å sitte perfekt til slutt. Siden jeg måtte tove den så mye for å komme ned til rett størrelse er den litt tykk og stiv, men sikkert varm og god =) Planen er å strikke en til den andre hånda også, men gruer meg litt for kampen for å krympe den til slutt. Også vet jeg ikke om jeg får de like store heller. Typisk meg at jeg ikke klarer å vente til hele paret er ferdig før jeg MÅ se hvordan det blir etter toving ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar