fredag 26. februar 2010

Hvilke prosjekter egner seg best på strikketreff?

Ikke å begynne på et kunststrikka sjal ihvertfall! Jeg skulle reise på besøk til en strikkevenninne i går, og 5 minutter før jeg løp ut av døra innså jeg at jeg manglet noe å strikke på! Tenkte gjennom hva jeg hadde liggende av garn og ideer, og kom frem til at et sjal sikkert var tingen. Et kjapt søk hos Drops og oppskriften var også i boks. Så banka jeg på døra hos strikkevenninnen med en liten pose fyllt med hvit entråds Kauni, rundpinne nr 4 og en rykende fersk utskrift av sjaloppskriften min.

Så vanskelig har det sjelden vært å komme igang med et strikketøy! Jeg hadde det altfor hyggelig til å klare å tolke oppskriften - som mer og mer lignet en blanding av egyptiske hieroglyfer og kileskrift. På Urdu. Men da jeg dro hjem var sjalet ihvertfall påbegynt, og enda viktigere; jeg hadde gjenoppdaget ei super jente med en like stor lidenskap for garn og strikking som jeg har selv =)

Senere på dagen hadde jeg avtalt å møte en annen venninne på strikkekafé på Hamar, og klok av "skade" sørga jeg for å studere sjalmønsteret mitt skikkelig og komme godt igang med mønsteret FØR jeg reiste ;)

Dette var en torsdag i strikkingens tegn, og virkelig noe jeg håper å gjenta snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar