fredag 25. februar 2011

Mariusveske

Mamma ville strikke en veske hun hadde funnet mønster på i et blad, og jeg romsterte gjennom alle garnsekkene mine for å se om det var noe garn hun kunne bruke. Det var det selvfølgelig ;-) I tillegg fant jeg en sekk med gammelt Fritidsgarn jeg fikk lyst til å strikke French Market Bag av. Må innrømme at jeg kjøpte et par nøster hvitt i tillegg til det røde og blå jeg hadde fra før, men det var så "Marius-aktig" at jeg klarte ikke motstå fristelsen.

Ferdigstrikka på tre dager, og nå ligger den i vaskemaskinen på 60 grader. Syns kanskje det er litt mye med 300g til en liten veske, men vi får se hvordan resultatet blir etter toving =)


Her er Maia fotomodell i veska. Hun er litt tufs etter å ha fått full overhaling hos dyrlegen i dag stakkars, og hadde ikke det minste lyst til å gå ut av den varme og gode ullkurven =D

2 kommentarer:

  1. å jeg liker så god "marius"mønster. spent på å se hvordan den blir når den er ferdig tovet

    SvarSlett
  2. Kjempefin veske, og veldig søt hund!

    SvarSlett