søndag 27. februar 2011

Dokumentert galskap

Hittil i dag har jeg ikke strikka ei eneste maske - men jeg har delt ca 15 g garn! Må innrømme at jeg har følt meg litt snål som går så langt som å dele garn for å få det tynnere - men nå har jeg tenkt litt på det og bestemt meg for at det er helt greit. Andre driver da og spinner garnet sitt selv, så hvorfor skal ikke jeg få dele noen nøster? Det er jo bare omvendt spinning! ;-)

Det hadde nok sikkert vært enklere å få til med en tein - uten at jeg skal påstå at jeg vet hvordan den brukes - men klesklyper funker også på et vis. Begynner å få skikkelig dreisen på det, så de siste 20-25 grammene jeg har tenkt å dele skal nok gå betydlig raskere enn de første! Regner med å sette pinnene i den første tåa i løpet av kvelden. Ja du vet, tåopp-sokker ;-)

(...og er det ikke verdens søteste små nøster?!)

5 kommentarer:

  1. *ler*

    Garngalskapen gir ulike utslag, ser jeg! =)

    Hadde vel vært lettere for deg med minst 1 nøstemaskin? ;)

    SvarSlett
  2. Fnis, ja det er mange variasjoner på galskapen ;)

    Kan ikke se for meg at en nøstemaskin vil være til hjelp, hvordan mener du jeg skulle ha gjort det, mono? Jeg må først snurre fra hverandre de to delene av tråden, og så snurre tilbake hver av de to delene igjen for at det ikke skal bli tvinn på tråden. Uhm, hvis du skjønner hva jeg mener =)

    SvarSlett
  3. ser ut til å være litt av en jobb det der

    SvarSlett
  4. Hei!

    Ville bare si at det er kjekt å se at det er flere med garngalskap. Har akkurat hatt en lykkestund med garnlageret mitt. Kos deg med garndeling

    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  5. Her har jeg ingen annen kommentar en - *knis*

    Også håper jeg det blir vellykkete sokker etter all den jobben :)

    SvarSlett