lørdag 26. februar 2011

Et par veskeoppdateringer

Kan ikke påstå jeg er spesielt fornøyd med noen av de to veskene jeg har strikka, men her er ihvertfall resultatet i all sin elendighet =D

Først ut er "NSF-veska". Er med på "Strikk vesker med oss 2011" på Norsk Strikkeforum, og dette var da første oppgave. Oppskriften ville ha meg til å kjøpe garn som ser ut som semska skinn, men her i huset tager man hva man haver og jeg endte opp med noe mystisk rosa fra bunnen av en sekk. Det har antakeligvis har vært brukt til veving. Tror det må være et plantefiber av noe slag, men akkurat hva det kan være vet da fåglarna! Til håndtak har jeg kappa pinnen av et par kleshengere, og strikka en pølse til "stropp". Jeg vet jeg har forminska den til ca 60%, men et eller annet sted underveis har jeg klart å rote bort notatene mine! Fullstendig krise, vet jo ikke hvilken pinne jeg har brukt engang =( Garnmengde er ca 180 g ihvertfall.


Så har vi "Mariusveska" mi da... Syns ikke fasongen blei like fin som på forbildet, og Mariusmønsteret? Tja... Det blei nå en greie å ha ting i. Men definitivt ikke garn eller strikketøy siden garnet røyter lange blå fiber i hytt og gevær =p

The facts:
Garn: Sandnes Fritidsgarn, rødt, hvitt og blått
Mengde: 350g
Pinnenr: 5,5 mm
Mønster: French Market Bag
Tovet en runde på 60 grader, enda en gang på 90 og trommeltørka til slutt for å gjøre skikkelig ugang ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar