tirsdag 23. mars 2010

Temamøte i husflidslaget

Jeg er medlem i Husflidslaget, og nå på torsdag klarte jeg endelig å få med meg et av møtene. Det skulle være temamøte om kontstrikk, og muligheten for å lære noe nytt ga blod på tann. Må innrømme at jeg nok ikke har vært spesielt imponert over kontstrikk av utseende - selv om det er mye fint i denne teknikken også - men jeg var mest interessert i om det ville være mulig å adoptere noe av det tekniske til annet bruk. Derfor møtte jeg opp med både strikkepinner og et par garnnøster, klar for å lære =D

Første åpenbaring var å strikke baklengs. Strevde veldig med å få venstre pekefinger med på notene, men etter 5-6 forsøk på å tvinge den motvillige fingeren til å gjøre som jeg ville løsna det og den ene masken etter den andre ble tryllet frem på venstre pinne. Så lærte vi å strikke trekanter og ruter mens pinnene klirra lystig og kommentarer som "hvordan får du til det" og "hva gjør jeg nå" gikk igjen ved alle bordene. En stor flokk ivrige strikkere sto og strakte hals rundt den stakkars damen som hadde kommet for å lære oss kunstene sine, og jeg kan tenke meg hun var sliten da kvelden var ferdig.
Da kvelden var over hadde jeg produsert en liten lapp med hvite og røde ruter, og var inspirert til å prøve en ny måte å strikke hæl på =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar