lørdag 25. desember 2010

RIP...

I et anfall av julestria prøvde jeg å gjøre noe med hybelkaninene som hadde flytta inn i pc'n. Ved hjelp av støvsugeren selvfølgelig - den pleier å gjøre susen i sånne tilfeller. Men ikke denne gangen *sukk* Plugga inn strømkabelen igjen etter at jobben var gjort, trykka på knappen - og hørte bare en mystisk summing før det begynte å lukte svidd elektronikk. Så da sitter jeg her med død pc og må ty til en puslete jobb-laptop når nettet kaller. Føler meg litt handycappa men det ordner seg vel etterhvert. Blir mye mer strikking ihvertfall =D

Har strikka et par sokker til mini av en rest med Ida sokkegarn fra Europris + Kauni. Sokkegarnet delte jeg tråden på for å få det tynt nok, også strikka jeg dem tå-opp for å få brukt opp alt restegarnet mitt. Endte opp på ca 25 g, og selv om jeg klarte å lage dem litt for små sånn at de sklir ned, så ble de umiddelbart favorittsokkene til Sara <3

Deling av garn er forresten ikke noe jeg vil anbefale. Blir fort masse rot med snurring av tråd, men det var et morsomt forsøk ihvertfall. Nå skal jeg prøve å finne et bra nylonforsterka garn som er tynt nok =) Ida-garnet er ca 150m/50g, så med delt tråd er det ca 600m/100g. Regner med jeg finner det jeg leter etter et sted mellom 5- og 800m pr 100 g. Men jeg har tenkt å vente med bestilling til garnregnskapet gir rom for et nytt nøste ;)

Ellers har jeg begynt å strikke en konfirmasjonsgave som jeg har kommet litt på etterskudd med. Mønster fra Drops; jakke med hette og fletter, og deilig Nepal ull/alpacca på tykke pinner. Det går unna med strikkingen, men det er litt tungt å jobbe med de nye strikkepinnene som er altfor ru til mitt bruk. Siden jeg strikker så fast må jeg faktisk bruke makt for å få maskene til å gli over pinnen. Angrer på at jeg ikke kjøpte de blanke, glatte pinnene jeg har holdt meg til de siste årene, men nå tør jeg ikke bytte i tilfelle det blir forskjellig masketetthet.

Ja, også er det jul da. Lillesnuppa, Maia og jeg var hos m&p i går, og fikk verdens beste ribbe. Etterpå var det åpning av julegaver for verdens mest forventningsfulle 2-åring. Hun fikk mye fint, men fikk nok litt gaveabstinens i dag. Da vi var vel hjemme igjen kom tårene fordi hun ikke fikk pakker i dag også!

Håper alle som er innom har en fin jul, og godt nytt år! =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar