tirsdag 22. juni 2010

O lykke!

Mauds garn på Skjedsmo har strikkefestival denne uka, og tro til med 50% avslag på garnet sitt. Om jeg måtte dra dit? Såklart! Kjøpte i overkant av hva jeg burde, men har et stort teppeprosjekt på gang og regner med at regnskapet kommer i pluss om ikke så lenge.

Kjøpte 5 forskjellige farger av Evilla, og fargene er akkurat så lekre som jeg forestilte meg på forhånd. Garnet er stivt og klør nok, så det blir ikke plagg å ha inn mot huden dette. Spent på hvordan det blir etter vask, også lurer jeg på hvor lenge sauelukta blir sittende ;)

Kuppet mitt består av:
* 6/1 farge A-61 (blå/grå-toner); 195 g
* 8/2 farge A-08 (turkis/blå/beige-toner); 190 g
* 8/1 farge A-46 (rosa/lilla-toner); 155 g
* 8/1 ukjent farge (rød/rust-toner); 185 g
* 6/1 farge A-3 (orange/rust/brun-toner); 115 g

Totalt 840 g, og i følge regnskapet mitt er jeg nesten en kg i "underskudd". Sukk... Men det er garn jeg har ønska meg lenge, og dessuten er det første gang jeg har sett det på salg et sted som er nært nok til å reise og klå på buntene før jeg bestemte meg ;) Det blei forøvrig mye klåing, for med kronisk beslutningsvegring er det ikke lett å bestemme seg for bare noen få farger når jeg aller helst ville ha med meg ALLE! Så max 2 små bunter endte opp med å bli 5. Men jeg angrer ikke, gleder meg bare til å sette tennene - eller kanskje helst pinnene - i ulla =D

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med nye garnvarp!
    Klem fra hengekøya :D

    SvarSlett
  2. Nydelige farger på garnet! Det funker faktisk greit mot huden etter toving! =)

    Og lukta forsvinner jo etter vask... *ler*

    SvarSlett