torsdag 3. juni 2010

Filler'n, der sprakk det

Nye bekjennelser: har kjøpt 250g billedvevgarn + 250g renning. Og selv om jeg er ferdig med forrige bilde så veide det ikke nok til å oppveie for shopping av nytt garn. Om jeg har en unnskyldning? Klart det, det var jo BILLIG! ;) Nåja, jeg måtte jo ha nytt renningsgarn også =)

Jeg er uansett 333g i underskudd, dvs jeg må snarest klare å bruke opp 6-700g garn. Dessverre(?) er jeg så opphengt i å tegne mønster til det neste billedvevprosjektet mitt at jeg rett og slett ikke har TID til å strikke. Også er jeg forkjøla. Og brukte tirsdagskvelden til å være på tægersankingskurs. Enda flere unnskyldninger. Men jeg strikker på et par ting innimellom alt det andre da, det tar bare litt tid å bli ferdig. Enda godt jeg ikke er hagegal i tillegg til nøstemisbruket ;)

Fikk surra på ny renning på billedveven da jeg var på vevring i dag, og er ihvertfall veldig fornøyd med renningsgarnet jeg kjøpte. Selve jobben med å sette opp ny renning gikk også utrolig bra, for jeg fant tilfeldigvis noen nyttige tips i boka "Billedvev i rammevev" av Mette Hauger. Alle damene på vevgruppa var enige om at dette var en bok vi ønska oss, men den er dessverre utsolgt fra forlaget. Hvis noen tilfeldigvis vet om et brukt eksemplar (eller 5) ville jeg satt stor pris på et tips =)

Også var det tægersankingen da. Ingen stor suksess i og med at jeg var (og er) potte tett og ganske lurvete i kantene. Men det var morsomt å se at det var så mange påmeldte, og hyggelig å treffe igjen kurslæreren fra sist jeg var på tilsvarende kurs for ca 1000 år siden. Fant nesten ikke tæger i det hele tatt, og tok tidlig kvelden siden formen var så laber. Men jeg fikk ihvertfall avtalt at jeg ville være med på flere sanketurer - og ikke minst, jeg fikk ikke et eneste myggstikk =D

Hm, lurer på om jeg må veie røttene mine inn i garnregnskapet... Pøh, det er jo røtter, ikke garn! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar